Organizuojeme mokymus norintiems įgyti A2 ir STS dronų licencijas.
Daugiau informacijos ir registracija šioje nuorodoje:
Registracija dronų mokymams. Pasiruošimas TKA egzaminui klasėje.
STS / A2 licencijos dronams nuo 500 g iki 25 kg
Bepiločiai orlaiviai tapo ne tik laisvalaikio praleidimo priemone, bet ir svarbiu darbo įrankiu įvairiausiose srityse, pradedant nuo valstybinių institucijų, filmuotojų bei fotografų, ūkininkų ir pan. Naujausių technologijų bepiločių orlaivių valdymas yra ganėtinai paprastas, tačiau labai svarbu žinoti ne tik kaip jį valdyti, bet ir naudojimo taisykles legaliam, ir saugiam skraidymui. Šiame straipsnyje papasakosime apie naujas - nuo 2021 metų sausio 1-osios dienos įsigaliojančias bepiločių orlaivių (kitaip UAS - bepiločių orlaivių sistemų, angl. Unmanned Aircraft System) taisykles.
Naujoje tvarkoje keičiasi beveik visų BO (bepiločių orlaivių) naudojimo taisyklės. Atsiranda dvi skirtingai apibrėžtos sąvokos: BO savininkas ir BO pilotas. UAS taisyklės tampa labai aiškios ir paprastos, todėl nerimauti nereikia. Iki 2020 metų gruodžio 31 dienos reikėjo išlaikyti praktinį egzaminą, praeiti drono techninę apžiūrą ir sumokėti 50 eurų mokestį Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijai (LBONA). Nuo 2021 metų sausio 1 dienos BO savininkui reikia registruotis Transporto kompetencijų agentūros sistemoje (TKA) (registracijos mokestis 10 eurų) ir BO pilotui išlaikyti teorijos egzaminą internete A1/A3 pakategorėse (10 eurų mokestis už jau išlaikyto egzamino pažymėjimą). A2 pakategorės BO pilotui prisideda egzaminas klasėje (16 eurų mokestis už egzamino laikymą, registruotis galima jau dabar TKA svetainėje). Sekite informaciją, nuolat papildysime.
SVARBIAUSI POKYČIAI BEPILOČIŲ ORLAIVIŲ NAUDOJIME
- Visi BO savininkai (kurių dronai turi kamerą) turi registruotis specialioje Transporto kompetencijų agentūros sistemoje internete ir savo droną arba dronus pažymėti jam skirtu unikaliu numeriu (savininkas registruojasi vieną kartą, nepriklausomai nuo to, kiek dronų turi);
- Skrydžiai skirstomi į tris kategorijas: atvirąją, specialiąją ir sertifikuotąją – jose skiriasi reikalavimai, keliami skrydžiams ir nuotoliniams pilotams;
- Norint įgyti leidimą skraidyti su BO Europos Sąjungos miestuose, miesteliuose, gyvenamosiose teritorijose reikia susipažinti su internetinėje sistemoje skelbiamu žinių kursu ir nuotoliniu būdu (online) išlaikyti egzaminą.
ATVIROJI SKRYDŽIŲ KATEGORIJA
Tai yra pagrindinė BO skrydžių kategorija, kurioje yra apie 95 proc. vartotojų ir šiai kategorijai priklauso visi UAS (bepiločių orlaivių sistemų, angl. Unmanned Aircraft System) naudotojai. Atviroji skrydžių kategorija yra skirstoma į pakategores ir klases. Atvirojoje kategorijoje bepiločiais orlaiviais, neturinčiais C ženklinimo, iki 2023-iųjų (pereinamuoju laikotarpiu) skraidoma taip: A1 pakategorėje – bepiločiais, sveriančiais iki 500 g, A2 – bepiločiais, sveriančiais iki 2 kg, A3 – bepiločiais, sveriančiais iki 25 kg. Norint skraidyti A1 arba A3 pakategorėse, reikės TKA internetinėje sistemoje pereiti teorijos žinių kursą ir išlaikyti internetinį egzaminą. Tiems, kurie norės skraidyti A2 pakategorėje, papildomai reikės išlaikyti ir egzaminą klasėje. Atviroji kategorija yra artimiausia tam, kas galiojo Lietuvoje iki 2021 metų:
- Negalima skristi draudžiamose zonose;
- Bepiločiai orlaiviai turi skristi matomumo zonoje;
- BO turi skristi išlaikant saugius atstumus tarp žmonių, objektų ir gyvūnų;
- Priklausomai nuo drono UAS tipo, reikia informuoti kontroliuojančią instituciją, jei dronas sužeidė žmogų ar įskrido į draudžiamą zoną;
- Labai svarbu yra laikytis drono instrukcijoje numatytų reikalavimų.
Atvirosios skrydžių kategorijos detali informacija:
Pakategorė | A1 | A2 | A3 | ||
---|---|---|---|---|---|
Galima skristi virš pavienių pašalinių žmonių, tankiai gyvenamų teritorijų, negalima skristi masinių renginių metu. Reikalavimas C1 klasei - internetinis egzaminas ir nuotolinis mokymasis, nereikia laikyti egzamino klasėje | Galima skristi virš tankiai gyvenamų teritorijų. Reikalavimas - reikia išlaikyti egzaminą klasėje - Transporto kompetencijų agentūroje | Galima skristi už tankiai gyvenamų teritorijų ribų, kur nėra pašalinių žmonių | |||
Klasė | C0 su kamera arba privačiai sukonstruotas su kamera | C0 be kameros arba privačiai sukonstruotas be kameros | C1 | C2 ir C2 su mažo greičio režimu | C3 arba C4 arba privačiai sukonstruotas |
Svoris | < 250g | < 250g | < 900g | < 4kg | < 25kg |
Žingsniai, ką reikia padaryti BO savininkams ir pilotams: | 1, 2, 3 | 3 (C0 be kameros) | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3, 4 |
Žingsnių aprašymas:
| |||||
Papildoma informacija |
|
| Negalima skristi virš žmonių minios ir kiek įmanoma minimizuoti skrydžius virš pavienių pašalinių žmonių | Galima skristi, kai horizontalus atstumas yra ne mažesnis nei 30m nuo pašalinių žmonių arba atstumas ne mažesnis kaip 5m, kai įjungta mažo greičio režimo funkcija | Skristi leidžiama išlaikant saugų atstumą tarp drono ir žmonių, gyvūnų bei kitų orlaivių. Taip pat išlaikant bent 150m atstumą nuo gyvenamųjų komercinių, pramoninių ir poilsio zonų. Norint skraidinti droną arti dangoraižių maždaug 50 m atstumu, reklamų ar filmų filmavimui - tai jau yra Specialioji kategorija |
Klasių pavyzdžiai | C0 - <250g, įskaitant krovinį, varomas elektra ( DJI Mavic Mini, DJI Mini 2 - teorijos egzamino laikyti nereikia, tačiau savininkui reikia užsiregistruoti sistemoje) | C1 - <900g, įskaitant krovinį, varomas elektra, turi būti įdiegtas tiesioginio nuotolinio identifikavimo įtaisas, kuris realiuoju laiku turėtų pateikti tokią informaciją: UAS naudotojo registracijos numerį, BO serijos numerį, BO geografinę padėtį, aukštis virš paviršiaus ir pakilimo vietos, BO kursas ir nuotolinio piloto geografinę padėtį (DJI Mavic Air 2 - savininkui reikia registruotis sistemoje ir pilotui išlaikyti teorijos egzaminą nuotoliniu būdu) | C2 - <4kg, įskaitant krovinį, turi būti varomas elektra, turės nuotolinio identifikavimo įtaiso priedėlį (DJI Mavic 2, DJI Phantom - savininkui reikia registruotis sistemoje ir pilotui išlaikyti teorijos egzaminą nuotoliniu būdu bei klasėje, baigti savarankišką praktinį mokymąsi ) | C3 - <25kg, įskaitant krovinį, didžiausias būdingas matmuo turi būti mažesnis nei 3 m, varomas elektra;
C4 - <25kg, įskaitant krovinį, bet šiai klasei yra mažiau reikalavimų nei C3 klasei. Ji skirta modeliniams BO, kitaip sakant, aviamodeliuotų klubui, kurie skraido su modeliniais BO | |
C5 ir C6 klasės - < 25kg, norint pardavinėti šios klasės orlaivius, apie tai reikia pranešti Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA). Šie orlaiviai valdomi pagal standartinius scenarijus, kurie yra aprašyti reglamento 2019/947. 1) C5 klasė turi atitikti visus C3 klasei keliamus reikalavimus, išskyrus 2 ir 10 punktus, t.y., orlaivio didžiausias pasiekiamas aukštis turi būti apribotas iki 120m ir nereikia geografinio orientavimo funkcijos. Antra, tai reiškia, kad šis orlaivis gali neatitikti šių dviejų C3 klasei keliamų reikalavimų, bet visus kitus reikalavimus jis turi išpildyti. 2) C6 klasė atitikti visus C3 klasei keliamus reikalavimus, išskyrus 2 paminėtus punktus C5 klasėje, bet dar prisideda vienas reikalavimas, kad C6 klasės BO neprivalo būti varomas tik elektra.
|
DUK - LICENCIJOS IR DRONŲ LEIDIMAI
BO (bepiločių orlaivių) savininkams:
- Visi bepiločių orlaivių savininkai, kurie naudoja UAS (bepiločio orlaivio sistemas), išskyrus dronus, kurie yra lengvesni nei 250g ir kurie neturi filmavimo kameros, privalo užsiregistruoti Transporto kompetencijų agentūros sistemoje. Registruotis turi tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys. BO savininko registracijos mokestis yra 10 eurų. Sistemoje užtenka užsiregistruoti vieną kartą, nepriklausomai nuo to, kiek dronų turite ar kiek dar planuojate įsigyti. BO savininkas gauna unikalų identifikacinį kodą (LTU ir atsitiktinai suformuoti skaičiai), kurį turi fiziškai pavaizduoti ant kiekvieno turimo bepiločio orlaivio. Identifikacinis kodas turi būti įskaitomas be optinių prietaisų iš ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo. Jei dėl objektyvių priežasčių (BO dydžio, konstrukcinių ypatumų ar pan.) numerio neįmanoma atvaizduoti reikiamo dydžio, jis gali būti mažesnis arba atvaizduotas ant BO komplektuojamų dalių (pavyzdžiui baterijos). Nuo 2023 m. sausio 1 d., kai nauji bepiločiai orlaiviai bus žymimi C klasės ženklais, tą patį kodą reikės įvesti į e-identifikavimo sistemą;
- Savininkas gali perleisti valdyti BO tik tam asmeniui, kuris turi kompetenciją ir visus leidimus valdyti BO;
- Atsakomybė esant įvykiui tenka BO savininkui. Jei BO išnuomojamas ar perduodamas - tuomet reikalingi perdavimo dokumentai, sutartis.
BO pilotams, kurie nori skraidinti dronus Atvirojoje kategorijoje (iki 25 kg):
- BO pilotas gali būti ne jaunesnis nei 16 metų;
- Visiems BO pilotams reikia laikyti teorijos egzaminą, pagal BO kategoriją ir pakategorę. Taip pat yra privaloma perskaityti BO gamintojo instrukciją ir išmokti taisyklingai valdyti BO, pagal nurodytas rekomenduojamas saugos taisykles;
- Skrydžiai skirstomi į tris kategorijas: atvirąją, specialiąją ir sertifikuotąją – jose skiriasi reikalavimai, keliami skrydžiams ir nuotoliniams pilotams. Kategorijos yra skirstomos į pakategores ir į klases;
- A1/A3 Atvirosios kategorijos pakategorėje esantiems pilotams, norint skraidinti bepilotį orlaivį reikia užsiregistruoti elektroninių paslaugų sistemoje www.tka.lt (jeigu yra BO savininkas), susipažinti su internetinėje sistemoje skelbiamu žinių kursų ir nuotoliniu būdu (online) išlaikyti egzaminą bei gauti internetinio mokymo baigimo patvirtinimą (galiojimas 5 metai). A1 pakategorės C0 klasių BO pilotams egzaminų laikyti nereikia(savininkui reikalinga registracija sistemoje);
- A2 Atvirosios kategorijos pakategorėje esantiems pilotams, norint skraidinti bepilotį orlaivį reikia turėti galiojantį internetinio mokymo baigimo patvirtinimą, baigti savarankišką praktinį mokymąsi, išlaikyti teorijos egzaminą klasėje (Transporto kompetencijų agentūroje) ir gauti kvalifikacijos pažymėjimą A2 pakategorėje.
Jeigu jau turite senąją licenciją ir BO su galiojančia technine apžiūra iki 2020-12-31:
- Pereinamasis laikotarpis yra dveji metai (2021-2023m.);
- Išimtys jau išlaikiusiems praktinius egzaminus - leidimai išduoti iki reglamento įsigaliojimo dienos (2021-01-01), galioja dar 1 metus laiko (iki 2022-01-01);
- Visi BO savininkai, kurių dronai yra sunkesni nei 250 g ir turi kamerą, vis tiek turi registruotis sistemoje ir gauti identifikacinį kodą, bet nereikia laikyti teorijos egzamino 1 metus laiko. Po 1 metų bus privaloma išlaikyti teorijos egzaminą nuotoliniu būdu (arba sunkesnei kategorijai - egzaminą klasėje);
- Nuo 2021 m. drono techninės apžiūros nebeliko.
Neskraidymo zonos. Kaip gauteti leidimą skristi pažymėtoje neskraidymo zonoje. Draudimai.
- Neskraidymo zonų žemėlapiai: www.oran.lt;
- Neskraidymo zonas galima matyti ir "Google Earth" programėlėje, Oro Navigacijos svetainėje galima parsisiųsti *.kmz modelį su visa oro erdvės informacija Lietuvoje;
- BO skrydžiai draudžiamose zonose galimi tik gavus draudžiamos zonos savininko leidimą;
- Pilotuojamas orlaivis visada turi pirmenybę prieš BO;
- BO skrydis be leidimo arti oro uostų traktuojamas kaip šiurkštus skrydžių saugos pažeidimas. Už pažeidimą pirmą kartą yra skiriama bauda, antrą kartą - bauda ir privalomas drono konfiskavimas;
- Galiojantys draudimai: draudžiama skristi virš žmonių minios, aukščiau nei 120 m nuo žemės paviršiaus, šalia oro uostų, aerodromų, sraigtasparnių aikštelių (prie Baltojo tilto - nusileidimo aikštelėje aplink ar virš jos), taip pat filmuoti, fotografuoti žmones ar įrašinėti jų pokalbius be leidimo, skraidinti pavojingus daiktus ir keisti drono techninius parametrus. Jei pakeisite drono techninius parametrus iškart pereisite į A1 arba A3 pakategorę;
Ar galios šie leidimai visoje EU, ar tik Lietuvoje?
- Pagal naują tvarką įgijus leidimus Lietuvoje - jie galioja visoje EU.
Licencijos gavimo eiga, kaina ir egzamino perlaikymas:
- Informacinėje sistemoje yra savarankiško mokymosi kursas (9 skyriai, detali mokymų programa) ir egzaminas. Egzaminas susideda iš 40 testo tipo klausimų, trukmė 40 min. Kad egzaminas būtų išlaikytas, teisingai reikia atsakyti bent į 75% klausimų. Egzaminas susideda iš temų: skrydžių sauga, oro erdvės apribojimai, aviacijos reguliavimas, žmogaus galimybių ribos, veiklos procedūros, bendrosios žinios apie UAS, privatumo ir duomenų apsauga, draudimas, saugumas. Egzamino laikymas nėra ribojamas, tačiau neišlaikius egzamino, reikia praeiti visą mokymų kursą iš naujo ir vėl laikyti egzaminą. Sėkmingai išlaikius egzaminą taikomas vienkartinis 10 eurų mokestis. Pažymėjimas galioja 5 metus nuo išdavimo datos;
- Egzamino laikymų skaičius yra neribojamas. Neišlaikius egzamino, jį galima nemokamai laikyti dar kartą, tačiau reikia praeiti visą mokymų kursą iš naujo.
- Skrydžiams Atvirosios kategorijos A1/A3 pakategorėse vykdyti:
- KVALIFIKACIJOS PAŽYMĖJIMAS skrydžiams Atvirosios kategorijos A2 pakategorėje vykdyti:
Jau turint internetinio mokymo baigimo patvirtinimą, reikia pateikti elektroninį prašymą sistemoje, kuriame patvirtinama, jog savarankiškai baigtas praktinis mokymasis, detali informacija, mokymosi programa, kuri nurodyta reglamente, toliau papildomai išlaikyti teorijos egzaminą klasėje ir apmokėjus už pažymėjimą yra gaunamas elektroninis A2 pakategorės kvalifikacijos pažymėjimas. Per egzaminą klasėje yra pateikiama ne mažiau kaip 30 klausimų su keliais atsakymo variantais, kuriais siekiama įvertinti nuotolinio piloto žinias apie techninius ir su naudojimu susijusius antžeminės rizikos mažinimo būdus, tinkamai paskirstytų pagal šiuos dalykus: meteorologija, skrydžio naudojant UAS vykdymas, techniniai ir su naudojimu susiję antžeminės rizikos mažinimo būdai. Pereinamuoju laikotarpiu A2 pakategorė yra iki 2kg (jei orlaivis neturi C ženklinimo). Žr. Reglamento 947/2019 22 straipsnio nuostatas.
Teorijos egzaminams ruoštis reiktų naudojantis šiais dokumentais:
- Aiškinamoji medžiaga UAS dalies UAS skrydžiams atviroje ir specialioje kategorijoje (rasite čia: https://tka.lt/oro-transportas/katalogas/reglamentuojantys-dokumentai/);
- 2019 m. gegužės 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2019/947 (rasite čia: https://tka.lt/oro-transportas/katalogas/reglamentuojantys-dokumentai/);
- Kiti teisės aktai esantys tarp reglamentuojančiųjų dokumentų, tačiau minėti du yra pagrindiniai.
Ar lieka praktinis egzaminas norint įgyti licenciją?
- Praktinio egzamino nebelieka. Reikia išlaikyti teorijos žinių egzaminą nuotoliniu būdu A1/A3 pakategorėje. A2 pakategorėje reikia išlaikyti teorijos žinių egzaminą nuotoliniu būdu, baigti savarankišką praktinį mokymąsi bei išlaikyti teorijos egzaminą klasėje(Transporto kompetencijų agentūroje).
Ar organizuojami teoriniai mokymai?
- Reikia savarankiškai praeiti visą mokymų kursą sistemoje www.tka.lt, numatytą reglamente. Jame yra 9 skyriai, labai detali mokymų programa.
Kur rasti medžiagą teoriniam egzaminui? Ar galima kursus praeiti nuotoliniu būdu?
- Visą kursų medžiagą galima rasti www.tka.lt svetainėje;
- Kursus reikia praeiti savarankiškai nuotoliniu būdu.
Baudos dėl bepiločių orlaivių naudojimo pažeidimo:
393 straipsnis
2. Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas užtraukia baudą nuo vieno šimto iki trijų šimtų eurų;
7. Šio straipsnio 2 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų eurų;
11. Už šio straipsnio 7 dalyje numatytą administracinį nusižengimą gali būti skiriamas bepiločio orlaivio konfiskavimas.
BO NAUDOTOJO REGISTRACIJOS PAŽYMĖJIMAS IR TA
Nuo 2021 m. sausio 1-osios d. BO naudotojo registracijos pažymėjimas bus išduodamas elektroninėje formoje, išlaikius teorijos egzaminą, nuotoliniu būdu. Pažymėjimą galėsite turėti mobiliajame telefone.
Pagal naująją, nuo 2021 m., galiojančią tvarką, pasitikrinti, ar jūsų leidimas dar galioja galite čia: informacijos dar nėra, atnaujinsime.
Pagal senąją, iki 2020 m. gruodžio 31 d., ir pereinamuoju laikotarpiu vis dar galiojančią tvarką, pasitikrinti, ar jūsų kaip piloto leidimas dar galioja galite čia:
https://keltra.vkti.gov.lt/kelappweb/web/bepilociuLeidimai.jsp
SERTIFIKUOTŲ UAS SPECIALUS REGISTRAVIMAS
- Sertifikuotų UAS pavyzdžiai: drone taxi; orlaiviai virš 150 kg; ypač sudėtingomis sąlygomis vykdomi skrydžiai (gabenami pavojingi kroviniai) ir t.t.
- Sertifikuotus UAS registruoja TKA (Transporto kompetencijų agentūra, www.tka.lt);
- Sertifikuotiems UAS taikomi tinkamumo skraidyti reikalavimai;
- Sertifikuoti UAS registruojami civilinių orlaivių registre.
LEIDIMAI SPECIALIOSIOS IR SERTIFIKUOTOS KATEGORIJOS SKRYDŽIAMS (BVLOS IR PAN.)
- Leidimus išduoda Transporto kompetencijų agentūra. Viskas, kas išeina iš Atvirosios kategorijos ribų yra specialioje kategorijoje - kiekvienam skrydžiui turi būti atliktas rizikos vertinimas (yra vertinama skrydžio vieta, kokioje oro erdvėje yra atliekamas skrydis, kokios rizikos mažinimo priemonės gali būti naudojamos, jeigu skrendama su sunkesniu nei 45kg orlaiviu virš tankiai gyvenamų teritorijų - tai vieni reikalavimai, o virš miškų - kiti - kalbant apie skrydžius aukščiau nei virš 120 m nuo žemės paviršiaus;
- Kiekvienam skrydžiui ar skrydžių rinkiniui turi būti gautas leidimas. Leidimą turi gauti kiekvienas už skrydį atsakingas nuotolinis pilotas;
- Visi skrydžiai, kurie išeina iš Atvirosios kategorijos ribų yra specialioje kategorijoje;
- Nuo 2021 metų reikia, tam tikrais atvejais, rizikų vertinimo sudarymo, tai gali būti dokumentas iki 50 puslapių ar pnš. Per informacinę sistemą reikia pateikti užpildytą prašymą, pateikti rizikos vertinimą. Tuomet TKA (Transporto kompetencijų agentūra) vertina būtent to skrydžio saugumą, kokios yra rizikos mažinimo priemonės ir galiausiai yra išduodamas leidimas būtent tam skrydžiui;
- Kompetentinga institucija įvertina UAS naudotojo rizikos vertinimą ir siūlomų rizikos mažinimo priemonių patikimumą siekiant užtikrinti, kad visais skrydžio etapais UAS būtų naudojama saugiai;
- Kompetentinga institucija išduoda naudojimo leidimą, jei vertinant padaroma išvada, kad:
* nustatant veiklos saugos tikslus atsižvelgta į veiklos riziką;
* rizikos mažinimo priemonių, susijusių su veiklos sąlygomis skrydžiui vykdyti, jį vykdančio personalo gebėjimais ir bepiločio orlaivio techninėmis savybėmis, derinys yra adekvatus ir pakankamai patikimas skrydžio saugai užtikrinti, atsižvelgiant į identifikuotą riziką ant žemės ir ore;
- Sunkūs ir sudėtingi orlaiviai turi būti sertifikuoti, ir užregistruoti (UAS pavyzdžiai: drone taxi; orlaiviai virš 150 kg; ypač sudėtingomis sąlygomis vykdomi skrydžiai ir t.t.).
TERMINOLOGIJA
BO - bepilotis orlaivis, dronas (Drone);
UAS - bepiločio orlaivio sistema (Unmanned Aircraft System);
UAS sistema sudaryta iš:
* BO - Bepiločio orlaivio (UA - Unmanned Aircraft);
* Valdymo bloko (CU - Control Unit );
* Valdymo ir kontrolės sąsajos (C2 link - Command And Control Link).
Straipsnis rengtas pagal šaltinius:
Komisijos įgyvendinimo Reglamentas (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/PDF/?uri=CELEX:02019R0947-20200606&from=EN
Komisijos deleguotasis Reglamentas (ES) 2019/945 dėl bepiločių orlaivių sistemų ir trečiųjų valstybių bepiločių orlaivių sistemų naudotojų - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/PDF/?uri=CELEX:02019R0945-20200809&from=EN
Video anglų kalba:
Are you flying a #drone for fun and want to become a good pilot?
Do you operate a #drone as part of your business?
Įsakymas dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių patvirtinimo
393 straipsnis. Orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas
Jeigu turite klausimų, kreipkitės el. paštu: uas@tka.lt