DJI Mavic Air Combo bepilotis orlaivis – pirmieji įspūdžiai
2018-04-06 |

Belaukdami drono atvykimo žinoma peržiūrėjome pristatymus ir apžvalgas. Žvelgdami iš profesionalų pusės puikiai suprantame, kad tai nebus pagrindinis darbo įrankis, bet jis visada keliaus kartu ir tam yra kelios svarbios priežastys.

Pradedant nuo mažesnių patobulinimų - iškart pastebimas pultas ir nusukamos vairalazdės. Toks mažas pakeitimas turi labai didelę prasmę, kai į kuprinę dedant fotoaparatus, objektyvus, papildomas baterijas ir kitą techniką yra svarbus kiekvienas centimetras, juo labiau, kai nereikia jaudintis, kad kažką nulauši. Pačio Mavic Air drono dydis sukelia panašias emocijas kaip ir pirmasis šios serijos orlaivis – nuostabą, tas mažas įdėklas pakuotės viršuje talpina droną su tokiais aukštais parametrais. Pirmą kartą gyvai paėmus į rankas sužavi novatoriškas dizainas ir kokybės pojūtis.

Akį patraukia kameros pozicija ir naujasis stabilizatoriaus užraktas-apsauga, kuri yra keliskart praktiškesnė nei iš dviejų dalių susidedantis pirmtakas. Žvelgiant giliau Mavic Air dronas su naujają kamera turi pranašumų prieš savo pradininkus Mavic Pro ir Mavic Pro Platinum orlaivius. Nors ir filmuoja ta pačia maksimalia 4K raiška, bet iki 100 Mb/s padidintas duomenų srautas leidžia įrašyti daugiau informacijos, o tai yra itin aktualu vėliau apdorojant medžiagą ir siekiant išgauti kuo optimalesnį vaizdą. O pati kamera, priešingai nei anksčiau yra apsaugota drono korpuso, taip sumažinant galimybę ją sugadinti. Šiek tiek gaila, kad kameros sensorius liko toks pat mažas ir jo neužtenka norint užfiksuoti pilną grožį didelio kontrasto aplinkoje, tačiau šis bepilotis orlaivis ir nebuvo sukurtas tam, kad pakeistų Phantom ar Inspire serijų dronus.

Mavic Air - tai bepilotis orlaivis skirtas entuziastams, mėgėjams, keliautojams ir nuotykių ieškotojams, kuriems jau neužtenka DJI Spark drono kameros, bet norisi kuo mažesnio, paprasto valdyti orlaivio už prieinamą kainą - 849€ už įprastinę komplektaciją arba 1049€ už Fly More Combo. Valdymo paprastumą ir saugumą suteikia patobulinta kliūčių vengimo sistema, dabar veikianti ir skrendant atbulomis, o naujoji piloto asistavimo programa, netgi skrendant rankinio valdymo rėžimu išvydusi kliūtį pakoreguos skrydžio trajektoriją, o ne sustabdys orlaivį, pilnas sustojimas įvykdomas tik nerandant kitos išeities.

Kiti, galbūt mažiau pastebimi, bet taip pat aktualūs paksikeitimai arba grįžimai prie „seno ir patikrino“ mūsų nuomone būtų nebesulankstomi propeleriai. Tiems kam teko išimti Mavic Pro droną iš originalaus dėklo žino, kas senieji nors ir kompaktiškiau susidėdami vistiek rasdavo būdą kur nors užkliūti. O nauji „senoviniai“ propeleriai tvirtai laikosi prisiglaudę prie orlaivio korpuso. Drono aušinimo anga perkelta į viršų daug geriau apsaugo nuo kylančių dulkių kilimo ir leidimosi metu, ir žinoma kojos susilanksto dar kompaktiškiau, dėl užlekiamų antenų.

Pilotuojant naująjį Mavic Air droną, kažko naujo nepajutome, žinoma taip yra todėl, kad pats DJI gamintojas užkėlė kartelę taip aukštai, kad sunku būti nustebintiems. Nors ir būdamas gerokai mažesnis ir lengvesnis nei pirmtakas, Mavic Air bepilotis orlaivis pasižymi tokiu pačiu ar netgi didesniu stabilumu ore ir tiksliu pozicijos laikymu. Nelabai vėjuotą dieną veikiant GPS ir vizualinio pozicionavimo sistemai net sunku pastebėti kažkokį dreifavimą, o netgi vėjuotą dieną saugiai galima skraidyti pučiant vėjui iki 10m/s. Naudojant daugybę išmanių skrydžio rėžimų atitinkamose situacijose, dronas valdosi tiksliai ir nepriekaištingai. Vieninteliai trūkumai jei juos galima taip pavadinti, sutrumpėjęs skrydžio laikas (iki 21 minutės) ir maksimalus atstumas – 2000 m. 2.4 GHz ir 500 m. 5.8 GHz dažniais (CE reglamento teritorijose), kurie vis tiek yra ženkliai didesni nei bet kokio alternatyvaus bepiločio orlaivio.

Apibendrinant reikia pasakyti, kad DJI Mavic Air yra puikus dronas pradedantiesiems, mėgėjams ir fotografavimo bei filmavimo iš oro entuziastams. Profesionalai jį turės su savimi, kaip atsarginį, greitai paleidžiamą orlaivį, nes kartais reikia tik to vieno kadro iš dangaus, o išsitraukti Inspire 2 bepilotį orlaivį tiesiog nėra arba laiko, arba galimybių.

Su Pagarba,
PROMAKSA

Susiję produktai